Besvikelsen Blir Större

När jag allra första gången slängde ur mig "Jag ska nog ta ledigt på det nya schemat och sticka till göteborg i Mars, vill någon hänga på" så tyckte alla det var en super idé och att det skulle vara asroligt. Fast det var ju iofs ett tag sen jag drog upp det. Och som alla känner till är mina vänner nummer ett på att ha beslutsångest och banga.

ALDRIG ALDRIG och då menar jag verkligen ALDRIG att man kan planera någonting hela gänget och att man verkligen genomför det hela gänget. Har aldrig hänt och kommer förmodligen aldrig att hända i heller. Jag är så trött på det så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Det är alltid jag som ska planera saker och ting vi ska göra och sen får jag all skiten tillbaka för folk bangar och det ena och det andra när allting nästan är spikat och klart.

Men sluta ta tag i saker då då säger folk. Det är ju aldrig någon annan som pallar göra det? Alla klagar på hur tråkigt det är, att det aldrig händer ngt osv osv. Men är det ngn jävel som gör ngt åt saken? Nej exakt. Alla sitter och väntar på att ngn ska styra upp det. Jag jobbar alltid på helgerna. Är väl ledig var åttonde helg eller va fan det är. Då vill jag inte bara sitta rakt upp och ner och titta på mig själv. Då kan jag ju lika gärna jobba.

Jag kräver inte värsta planeringar och att det ska hända värsta sakerna. Jag är lätt o tillfredsställa. haha ehh?? Iaf. Med rätt sällskap kan jag ha kul med en flaska bubbel och en parkbänk för fan. Men folk orkar inte ens lyfta lillfingret för att ringa och fråga ska vi hitta på ngt. Det känns som om det alltid är jag som hör av mig "Vad ska du göra, ska vi hitta på ngt, vi gör det o det o det". Ett tag frågade jag mig själv om felet satt på mig. De kanske inte ville umgås med mig bara? Men nej det var ju inte det heller. För de satt hemma på varsett hörn om inte jag samlade ihop oss och gjorde saker.

Fuck that!!! Så trött på det. Pallar inte mer. Jag ger upp!


Det har varit så förr och det är därför jag oftast bara planerar för mig själv. Ska jag flyga till Stockholm gör jag det själv, ska jag åka till Göteborg gör jag det själv, ska jag sticka på konsert eller hälsa på polare så gör jag det själv. Asså var nu inte sån, jag vet att jag är mobbad men jag gör inte saker helt själv ändå. hahaha.. Menar att jag inte planerar att ta med mig någon här nere ifrån om jag ska nånstans för det blir bara pannkaka av hela smeten till slut och det slutar med att jag blir skit förbannad och sitter och rullar tummarna. Och de jag lagt planer med blir arga på mig för att de har planerat att det ska komma folk osv. Så det drabbar inte bara mig.

När man sen skaffade "nya" vänner eller kom vissa lite närmare så kände jag mig så sjukt elakt. Att varenda gång jag gjort ngt kul komma hem och berätta och man hör "Awww hade också velat hänga på, fan va skoj". Då tänker jag, fan så elakt varför fråga jag inte. Ok men nästa gång så får du hänga på. "Ja självklart, hade aldrig bangat". Ehh jo visst eller hur!!!

Så nu får jag väl ta fram mitt ego igen. För jag pallar inte mer. Är så trött på att bli besviken. Saker och ting förändras aldrig. Det är bra ett litet tag sen trillar allting tillbaka igen.

♥ XoXo Nikki... ♥



Kommentarer
Postat av: Natacha P

Keep up the good work gumman!! De vet inte hur man uppskattar dig helt enkelt. Du är värd mkt mkt mer än så. Spola alla jävla idioter som ska kalla sig för dina vänner.

Vi saknar dig jättemkt. Kom tillbaka till Sthlm!!!

2008-03-12 @ 01:49:04
Postat av: Anonym

Vet exakt hur du menar. Brukar vara i samma sits själv och det suger riktigt hårt. Man planerar något och ser framåt det och längtar som bara den och sen bara skiter allting sig. Vad är folks problem?

2008-03-12 @ 16:20:21
Postat av: Therese

Känner igen de där. frågar man folk om dem vill göra nått så har dem intetid osv osv, och när man då gör något så får man höra efteråt:men hallå,varför frågade du inte mej?
Har du vägarna förbi här neråt jönköping får du höra av dej:)
har länkat dig på min sida nu. kram på dej snygging

2008-03-17 @ 21:41:38
URL: http://pinksuicide.blogg.se
Postat av: Anonym

Känner igen de där. frågar man folk om dem vill göra nått så har dem intetid osv osv, och när man då gör något så får man höra efteråt:men hallå,varför frågade du inte mej?
Har du vägarna förbi här neråt jönköping får du höra av dej:)
har länkat dig på min sida nu. kram på dej snygging

2008-03-17 @ 21:42:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0