Saknaden och Tomheten

Jag skulle gå och lägga mig men ryggen gör alldeles för ont för att sova utan att ta smärtstillande.. Så nu har jag tagit två piller och väntar på att de ska verka så jag kan försöka sova.. I brist på annat så börjar jag tänka.. Och när det händer så blir det för mkt..

Jag saknar en massa folk i mitt liv.. Jag saknar det förflutna.. Kom inte hit o säg "Nikki tänk inte på det förflutna utan blicka framåt" eller dylikt för jag tänker inte lyssna.. Jag saknar det förflutna... Jag saknar mkt fint som har hänt..

Varför måste tider ändras?? Varför?? Varför måste folk förändras?? Varför??

Hur man än gör och försöker så blir det aldrig detsamma.. Jag saknar alla som en gång i tiden var mig så sjukt nära.. Vad hände?? Vad gick så jävla fel på vägen?? En gång i tiden byggde vi vår väg ihop.. Helt plötsligt bygger jag min väg alldeles ensam.. Jag har inte en enda nära barndomsvän kvar i mitt liv.. Jo visst om jag hör av mig och behöver något vet jag att de alltid finns där för mig men varför hörs man inte av oftare?? Varför hörs man bara av när det har hänt någonting?? Jag kan slå vad om att nästa gång vi alla samlas igen... *peppar peppar knacka på trä* det är när någonting tragiskt har hänt..

Varför kan man aldrig uppskatta någonting förrän det är försent??

När någon säger till mig "Jag älskar dig.. Det är jag och du förevigt" Jag tar aldrig åt mig.. Jag lyssnar aldrig.. Jag tvivlar direkt.. Jag blir frånstötande.. Oavsett om det är en kille eller en vän.. Det håller aldrig.. tyvärr så gör det aldrig det.. aldrig förevigt.. det är alltid någonting som dyker upp som gör ett förhinder.. och då är man isär.. och det är förevigt..

Så jag har blivit så sjukt rädd för att fästa mig vid folk.. För jag blir helt förkrossad när vi måste gå åt varsett håll senare i livet.. Det är egoistiskt kanske jag vet inte.. Men är man inte en positiv ego om man älskar någon så djupt att man inte vill vara utan personen eller??


Så många frågor så få svar..

♥ XoXo Nikki... ♥

Kommentarer
Postat av: Jessi

Oj, vilken bra text! Nikki jag får knappt ut ord!
Tyvärr är det så livet är.. Och det är förjävligt.. Helt plötsligt händer någonting och en person som stod en närmast är plötsligt borta?
Jag kommer nog aldrig förstå mig på det där, och när det händer igen så kommer samma fråga upp, varför?

Det är nog så, man inser vad man hade, när det är borta.

tack för din söta kommentar förresten!

Kram på dig!

2008-04-08 @ 08:25:28
URL: http://jessi91.blogg.se
Postat av: therese

HAHA, jo jag måste säga att jag brukar alltid ångra mig när jag färgar håret men nu trivs jag som fan. HAHA ja du skulle sett, hennes trensar hängde och de kanske var öm 4:a stycken haha,så satt hon o pillade i håret som att jag aldrig sett löshår innan ;)
LANGA hit din msn för fasen gumman.

2008-04-08 @ 12:07:09
Postat av: Sessan

Snuskar, haha... vilket ord! Det är alltid kul att porra sig, hahahah! Vi hade det jätteroligt och mysigt hela dagen. Gå på stan och shoppa, fika... äta tre-rättersmiddag =)

Förbjuden man, ushc, darling... det där lät inget vidare! =( Är han upptagen?

2008-04-08 @ 12:35:57
URL: http://sessan82.blogg.se
Postat av: Erika

Nae.. Fy fan... vad irriterade ja hade varit om ngn gjorde så... :/ De e ju ändå lite jobb du lade ner på den. :/
Okej om det var tårtkastarkollegan själv som bakat tårtan,men annars tycker ja inte man gör så..
Orkat göra den igen?

Fast det kanske kan vara bra att gå dit iaf..? Bättre än att du låter bli o ryggen bara blir värre..? *snegla på*

Tack.. Jo, inget roligt alls.. Spec inte då det var.. oväntat... :/
Beklagar din bror.. :(
Får jag fråga vad som hände?

Jag vill oxå ha en varg. :/
Min sambo vill dock ha en marsvinsråttshund. ;)

Kram :)

2008-04-09 @ 10:54:48
URL: http://dulcinean.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0