Mask I Bajset/Magen & Uppraggad

Mask i Bajset/Magen

Jag är så sjuuuuukt äcklad just nu.. Min hund Demon aka Vargen har varit lite små konstig dessa dagarna. Igår var hade han nog ont i magen eller något. Inte så att han gjorde någonting inomhus men hans mage kurrade jätte konstigt och han ville inte sova utan bara strosade rundor och suckade och gnällde i stort sett hela natten...

Idag verkade han piggare och jag tänkte inte mer på det. Varje gång han ska göra nummer två ute (bajsa) så går han skit långt in i skogen eller bland buskar o sånt o gömmer sig innan han gör något. Hör han någon som ska gå förbi eller att folk kommer så gör han ingenting utan kommer ut igen. Han bajsar inte offentligt. Hahaha.. Han skämms tror jag?? Eller vad fan är felet??

Hur som helst.. Han är ju fortf. bara ett par månader gammal och utforskar fortf. världen. Kennelägaren nämnde att han är avmaskad tre ggr innan jag fick hem honom. Att jag ska göra det en gång till vid sex månaders ålder för säkerhets skull. Jag har inte tänkt på det eftersom aldrig har våra hundar haft mask i magen. Eller någon annan familjemedlems hund. Och vi har ändå många många hundar i familjen sammanlagt. Så jag har Aldrig ens sett en sådan mask. FÖRRÄN IDAG!!

Som sagt han går alltid skit långt innan för att göra sina behov och det är inte så att jag går efter för att titta.. Men idag så satt han och gjorde sitt behov som en normal hund. En bit in i gräset från gången där vi gick i skogen bara. Tyckte det var skumt att han gjorde det men att han nog var så nödig att han inte orka vänta tills jag skulle släppa honom lös. 

Det är inte så att jag står och inspekterar när min hund skiter. Dessutom så skämms han ju så får man i princip inte kolla på honom för annars skiter han i att skita.. Hahaha.. Tyckte det tog lång tid idag så jag vände mig bak för att checka läget.. Tyckte jag såg något konstigt så jag gick närmare för att kolla.. Då var det en massa saker i bajset som rörde sig.. DET VAR EN MASSA MASKAR. MIN HUND HAR MASK I MAGEN. 

Jag mådde så sjuuukt illa och fick nästan ont i magen. Har aldrig varit med om detta så blev lite orolig. Nästan sprang hem med hunden på huvet.. haha.. Ringde kennelägaren och sen skulle jag till Apoteket för att handla medicin till honom.. Nästan hundra spänn för ett piller.. Och han behöver två.. Vadå dyrt.. Hoppas fan det hjälper.. 

Kennelägaren sa iaf något lugnande för att lugna ner mig "Amen Nikki tyckte du det var äckligt ska du bara vänta tills han fått medicinen när han ska bajsa ut ALLA maskar han har i magen" NAAAAAAAAAAAAASTY!!!!!! Min hund ska få bo ute idag.. Nej men nästan.. För jag tänker fanimaj inte plocka upp maskar från mitt golv...... ÖRK!!!!!! 

Jag som är äckelmagad.. Kommer kräka tio gånger för varje mask ju!!!!!!!

image174


Allt ont medför något gott heter det ju!!

Innan jag gick in på Apoteket så såg jag att de hade blommor på torget. Så tänkte jag skulle köpa och plantera på brossans grav. Jag och gurkan gick i värsta regnet med vars ett paraply för att kolla blommor.. Och hon är ingen bra rådgivare. När jag fråga henne något. "Jag vet inte bestäm du".. haha.. lönt!! Iaf.. En kille kom springandes som jag kände igen.. Då sa jag till gurkan att förra året jag köpte gravblommor åt brossan av honom så packade han in en bukett rosor till mig bara sådär för han tyckte jag var vacker.

image175

Så tråkiga de här liljorna ser ut. Haha. Hoppas de slår ut innan lördag som sagt!!!



När jag äntligen hade bestämt mig för vilka blommor jag skulle ha så bad jag honom plocka det åt mig. Han gick mot snittblommorna för att hämta kassar. Tog en bukett vita liljor också för det älskade brorsan. Hoppas de slår ut tills på Lördag iaf. Tittade snabbt på hans rosor och pekade och sa till Gurkan att de rosorna är jättefina. Alla var ju såklart fina för de var mega stora och långa och skit snygga. Jag är ju svag för rosor. Men just denna gången fastnade jag för de eldfärgade. Vände mig om och fortsatte prata med gurkan när han packade mina blommor efter jag hade betalat. När han var klar så gav han mig kassen och två buketter. Jag stod som ett frågetecken och han sa att jag fick de för jag tyckte de var vackra och de var lika vackra som mig.. Ngt i den stilen..Visste inte hur jag skulle reagera och blev distraherad.. haha.. Vad skulle jag göra?? tackade för mig och gick vidare mot apoteket för att köpa MASKMEDICINEN!!!!

Detta är andra året i rad samma kille ger mig en bukett rosor när jag handlar blommor av honom. Undrar om han kände igen mig?? Tror ju knappast det. Det var ändå förra året och jag är nog inte den enda han gett blommor till. hahaha.. Tredje året i rad och jag kommer fria.. hahahaha..

♥ XoXo Nikki... ♥ 


Kommentarer
Postat av: Helsingborgstad

Hej du helsingborgare! Spana gärna in vår blogg. Bloggen som håller dig uppdaterad om allt roligt som händer i Helsingborg. =)

2008-04-16 @ 19:50:35
URL: http://helsingborgstad.blogg.se
Postat av: Natacha P

Åhhh guuud va äckligt gumms.. *Rynkar på näsan* Hoppas vargen blir bra snart, kan inte vara roligt o ha en massa parasiter i magen inte. =( Hur går det med det där? Längesen vi pratades vid. Du får komma och hälsa på snart. Vi saknar ju dig. Puss

2008-04-16 @ 20:04:04
Postat av: Lollo Rosso

usch vad äckligt det låter.. blärk
blev lite rädd där ett tag, efter jag läst det första du skrivit, såg jag bara lite av bilden på rosorna. Och tänkte.. nä fan bara hon inte tagit kort på maskarna nu.. hahaha nasty
Ha de fint gumms

2008-04-17 @ 22:26:29
Postat av: Gurkan

HAHA! Visst är jag duktig på att vara smak råd? Nästa gång det är blommor på torget så ska jag hjälpa dig. Och du lär bli uppraggad igen! :) By the way, sorry att jag åt upp solen. Du är väl inte mycket arg? :P

2008-04-18 @ 15:31:48
Postat av: Lena, Eddie & Zyrran

Usch... mask är inte roligt. Vi håller tummarna för att dom försvinner snabbt.

//Lena

2008-04-18 @ 23:45:51
URL: http://pichu.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0