Gå Ner I Vikt På Rätt Sätt...

För ungefär två veckor sen tittade jag på gamla kort när jag var smalare. Snacka om ångest till max. Efter bilolyckan gick jag upp från 58kg till 74kg. Har sagt att jag ska göra ngt åt saken men det har aldrig blivit riktigt bra. Eftersom jag jobbade så mkt innan och stressade så mkt så gick ja upp ännu mer istället och magen var helt svullen hela tiden. Såg ut som en gravid kvinna ju. Ingen tror på mig när jag säger att jag väger 74kg, men tacka gud för det. Hade ganska tur att allting lade sig rätt jämt så jag inte bara har lagt på mig på ett enda ställe. Hade det nu velat lägga sig på ett ställe hade brösten varit perfekt.. haha.. Men det blir ju aldrig så tyvärr. Det lägger ju alltid sig antingen på magen eller på rumpan. Men jag hade tur om jag nu ändå skulle gå upp så är jag glad att det lagt sig rätt jämt att jag inte helt plötsligt ser ut som ett fett berg. Vänner jag inte träffat länge har märkt att jag gått upp men ingen kan säga att jag gått upp 16kg. Haha..

Inte konstigt jag gick upp i vikt. Gå från att träna sex dagar i veckan intensivt till att sitta hemma med gips o kryckor i nio månader. Tröttsamt och ångest var bara förnamnet. Har dessutom varit jätte deprimerad fram o tillbaka så att försöka bli av med kilona har aldrig riktigt blivit bra. Och jag som person måste verkligen vilja en sak till 150% för att det skall bli bra.

Nu börjar livet rulla igång igen lite granna iaf. Snart kommer det väl återfall igen men men.. Kan inte sitta och vänta på det..

Har iallafall för två veckor sen köpt träningskort med min andra halva.. Jag fick ett fnatt och sa nu ska vi börja träna och sju på morgonen dagen efter stack vi till gymmet och köpte träningskort och började träna. Sen var det sjukdomar, jobb och dylikt som kommit ivägen så mer blev det inte. Men igår var vi och tränade igen och nu ska det vara allvar på gång. Jag bryr mig inte om vad vågen visar men jag vill vara nöjd med mig själv. Jag kan inte säga att jag tycker jag är superfet. Någon kanske tycker det? Inte vet jag? haha.. Men jag tycker inte det själv iaf. Jag vill bara ha fastare kropp som jag hade innan och ha tillbaka min tränade mage.. Grrrrrrrr... =)))

Innan när jag tränade jättemkt åt jag allting. Brydde mig inte om vad jag åt.
Fel som många gör när dem ska gå ner i vikt är att sluta äta. Så fort dem börjar äta så ställer kroppen in sig på svält och sparar allt man äter och går upp istället. Ingen bantningsmetod fungerar egentligen till 100%. Den enda regeln som verkligen fungerar på alla är att göra sig av med mer än vad man stoppar i sig. Simpelt eller hur? Jag äter var tredje timme och tränar. Äta sex gånger om dagen låter väldigt mkt men det handlar inte om att äta sig mätt. Utan man ska stoppa i sig lagom så man inte känner hunger och inte känner mättnad. Felet man gör oftast är att svälta och sen äta som en gris en gång om dagen. Det är helt fel fel fel fel. Matsmältningen fungerar bättre om man äter var tredje timme. Tro mig jag har provat många metoder sen jag gick upp så mkt. Innerst inne visste jag hur min kropp fungerar och det är enbart att äta och träna. Men jag var ändå så desperat att man provade allt man fick tag på. Alla piller och drycker. Ingenting fungerar på mig. Men att äta regelbundet och på fasta tider och träna fungerar utmärkt. Så enkelt är det liksom.

Många skyller på att dem inte har tid. Det handlar om en livsstil. Vet du att du ska vara iväg och inte hinner äta den tiden ta med en frukt eller ngt lätt du kan stoppa i dig när klockan ropar. Oftast skyller man på en massa saker för att viljan inte finns till 150%. Jag kan ju säga att har du inte 150% vilja så fungerar det inte. jag har sagt många ggr jag ska ta tag i det och göra det men min motivation har inte varit 150% och alla gånger har jag gått ner några kilo och sen misslyckats helt.

Nu har jag 150% motivation och jag ska följa det schema som min personliga tränare en gång i tiden gjort till mig när jag var träningsnarkoman.

Klockan 7.00: Frukost
Klockan 10.00: Mellanmål
Klockan 13.00: Lunch
Klockan 16.00: Mellanmål
Klockan 19.00: Kvällsmat
Klockan 22.00: Mellanmål

 
Jag har bestämda tider när jag ska äta. Men jag har inte bestämt på VAD jag ska äta. Det blir en tråkig "diet" i längden. Jag bryr mig inte om VAD jag stoppar i mig. Utan tiden är viktig. OCH MÄNGDEN. Ät lite. Du ska inte känna att du är mätt men inte heller att du går hungrig. Mellan tummen och pekfingret liksom.
Imorgon tisdag ska jag börja jobba. Och jag har sagt att jag ska vakna tidigt på morgonen och träna innan frukost och innan jag ska till jobb. Det sägs att man bränner mest innan frukost på morgonen och det är faktiskt sant. Man bränner underhudsfettet enklast då. Man bränner dubbelt så mkt nästan som resten av dygnet.
Jag får en deja vu av när jag ägde restaurangen innan att jag ska vakna så tidigt för jag ska träna, då får jag inte så mkt sömn. Men jag mådde så bra då och det kommer jag göra nu också. Det kommer vara tungt och jobbigt att vakna på morgonen men man vänjer sig ganska fort. Dessutom ska jag försöka pricka in så jag kan träna varje gång med min andra halva. Hitta någon du kan träna med. Då får du mer push och känner dig mer motiverad.

Idag när jag ställde mig på vågen har jag gått ner från 74 till 70. Och det känns så jävla bra. Det är jobbigt i början men när man har kommit igång och ser resultat så lovar jag er att ni kommer inte vilja sluta. Dessutom är min andra halva så himla rolig o träna med så det är ett stort plus.

Jag tänkte jag skulle blogga om min träning och min "kost" som ni kan följa. Och som jag själv kan läsa om när jag blickar tillbaka. För jag ska nå min gamla vikt och min gamla kropp igen. Min mage.. Mmmmm.. =)) Ni kan ju se min köttbulle längre ner där jag visar min tatto.. *snyfta*
Har ni några bra tips så dumpa gärna ner dem till mig.=)

image39

Ok jag överdriver om jag säger att jag ser ut som henne. haha.. Det jag menar är egentligen att när man står framför speglen har man en önsketänkande bild på hur man vill se ut.

Visst man ska vara nöjd med sig själv och alla ska inte se likadana ut. Men det som spelar mest roll är att man trivs med sig själv eller hur? jag är inte ute efter att se ut som en pinne. Som sagt bryr jag mig inte om vad vågen visar. Jag har tur att allt sitter överallt så ingen kan säga att jag väger så "mkt". Jag är 173 så enligt farbror doktor är 70kg normalt. Men jag trivs inte med min mage och mina armar. Vill inte se ut som en pinne. Är ute efter en fastare kropp och finare mage. Därför ska jag börja träna som en galning igen. Och det betyder inte att jag ska sluta dricka alkohol och sluta äta allt skit o mög. Innan när jag vägde 58kg och tränade som en idiot kunde jag och Kristina sticka och äta Amadeus kebab efter träningen utan att ha ångest. Drack som idioter och feta oss med film o chips o popcorn. Det handlar liksom att väga in fitfy fitfy av allting och inte överdriva och kanske äta kebab varje dag tre ggr om dagen?? Då får du träna ihjäl dig för att bara förbränna dem ju.. *S*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0