Livets Regler...

Varje morgon jag vaknar har jag två val. Om jag ska möta min dag med smilegroparna uppdragna eller nerdragna. Jag sitter och funderar hur jag ska göra, kommer sedan på att hur som helst så måste jag genomgå denna dagen, så varför inte dra upp dom och visa min omgivning ett leende?!!

 

Ingen har sagt att livet är enkelt och rättvist. Det är fel att säga att livet blir som man gör det till, till en viss del är det rätt iofs. Oönskade och tråkiga händelser sker under vår livstid. Ingen lever ett helt perfekt liv utan några som helst problem. Alla har vi våra fel och brister, vissa visar det mer vissa visar det mindre bara.

 

Jag kan sitta och tycka att någons liv verkar perfekt medans dom kanske hatar sitt liv. Allting syns inte på utsidan. Man ska som sagt aldrig döma boken efter omslaget, hunden efter håren osv. Hur som helst så är vi ändå aldrig nöjda. Alla klagar vi över någonting. Vissa över lite större saker och vissa över bagateller men som för dom verkar livshotande.

 

Jag satt och pratade med Jeppe här om dagen om ngt som fick mig att tänka om, inte bara en gång. Finns faktiskt en studie om det i USA som kallas för ?The Secret?. Snubblade precis över det på Internet, därav denna bloggen. Han sa att alla händelser sker egentligen efter ens egna handlingar. Om man slutar vara så självkritisk och negativ så känns helt plötsligt livet mkt enklare. Lite svårt att förklara vet inte riktigt hur jag ska skriva ner det. Ett exempel som liknar är ju när man är typ på en restaurang. Jag bestämmer mig för att beställa en Kycklingsallad med enbart isbergssallad, majs,gurka och kyckling. Då har jag skickat ut ?one message? om att jag vill att min sallad ska se ut så som jag vill ha den. Det jag förväntar mig och bad om. Det kommer jag givetvis att få. (Förutom fel service då)

 

Tre enkla ord. Be-Tro-Få. (Okey nu snackar jag inte om att be och tro på gud) Svårare än så är det inte. Träffar jag tex en kille ute på krogen. Jag är intresserad och vill lägga in en stöt. Men jag blir genast negativ och tror äsch han vill inte ha mig. Då kommer det antagligen att bli så också. Människan sänder ut signaler med ögonen, ansiktsuttryck och kroppsuttryck omedvetet. Men ser jag däremot en snygg kille jag vill lägga in en stöt på och känner mig skit snygg och sexig och har självförtroendet på rätt plats. När jag går fram och ska göra ?mitt? så kommer det självklart att märkas positivt än den som var osäker på sig själv och hade tungan i kläm och knappt kunde säga Hej.

 

Är så trött på alla som klagar på att ingen vill ha dom, ingen älskar dom osv osv.
Men gör dom någonting åt saken? Nej, dom hoppas på att det en vacker dag plingar på dörren och där står han med det stora H:et i deras liv och säger ?Hallå? typ. Fungerar kanske inte riktigt så även om man hade önskat.
?Jag är intresserad av honom och han är skit snygg men jag vågar inte göra ngt?. Nähä och vem ska göra det åt dig då? Hur farligt är det? Visst det är enklare sagt än gjort. Men gud, det kan inte bli värre än ?jag är inte intresserad av dig tyvärr?. Då vet man i alla fall svaret och kan gå vidare istället för att vara smygkär och aldrig få veta. Är inte det enklare?

Alla säger till mig ?Ja men du ska fan inte säga något. Du har alltid skit tur. Är du intresserad av någon får du alltid positivt gensvar tillbaka. Eller så dom som raggar på dig är alltid snygga och så jävla goa som du också blir intresserad av. Du blir aldrig dissad så du vet inte hur det känns att kanske bli nekad?

TUR?????? Vem uppfann de ordet? För jag HATAR de ordet. Varje gång jag ska ta första steget är det skit jobbigt för mig med. Jag är också nervös, jag är också rädd o bli dissad. Men jag försöker att inte tänka på det, spelar coolare än vad jag innerst inne är för stunden när jag ska spotta ut dom första orden. Tro det eller ej men första intrycket spelar MKT roll i en fortsatt konversation eller relation med en person.
När polarna frågar om råd vet jag faktiskt inte vad jag ska svara? Jag har ingen regelbok ?gör så här?. Var dig själv. Var självsäker. Var positiv så blir det positivt. Är du negativ blir det ju negativt. Om du är dig själv och blir nekad så är det ju han/hon som går miste om något.

 

Innan tänkte jag alltid det värsta för då kan det inte bli värre tänkte jag. Visst det fungera det med men hur bra mådde man liksom? Varför tänka negativt när man kan tänka positivt? Varför vara ledsen när man kan vara glad? Varför dö när man kan leva? Osv osv.

 

Så mkt som jag har fått genomgå på mina bara snart 20 år. Så mkt jag har fått se redan, så mkt jag har fått höra redan och så mkt jag har fått gjort redan. Det är helt sjukt. Jag har begått många misstag jag med. Men samtidigt har alla misstagen lärt mig en läxa på vägen. Inte alltid man lyssnar på sin självkänsla och låta bli saker man borde låta bli. Men samtidigt, allt kan ha en vändning och skenet kan bedra right. Det finns mkt jag har gjort som är fel och mkt jag önskar jag hade fått ogjort. Men samtidigt, hade jag aldrig varit den jag är idag om jag inte vågat prova allt det jag har provat osv. Lärt mig mkt på vägen, samtidigt har det kostat mig mkt. (Ok jag pratar inte pengar nu)

 

Försök hitta det positiva i den negativa situationen så kommer du komma ur ditt problem mycket enklare. Fokusera inte enbart på problemet. Hitta lösningen och låt det sen löpa på automatiskt utan att tänka på det så mkt. Desto mer du tänker desto tyngre blir det. Fokusera istället på hur underbart och bra du kommer ha det när det väl är löst.

 

Jag har som sagt svårt att sova på kvällarna. För att jag tänker alldeles för mkt. När jag kommer på mig själv så tänker jag va fan tänker jag nu för. Finns absolut ingenting jag kan göra klockan tre på natten ändå så nu försöker jag slappna av och sova så tacklar jag probleme imorgon. Konstigt nog så fungerar det varenda gång. Istället för att tänka hela natten när du inte kan göra ngt åt saken, vara trött och ofokuserad nästa dag när du ska ta itu med problemet. Slappna av, sov ut och vara pigg när du ska ta itu med problemet/problemen så blir det mkt mkt enklare tro mig. Been there done that. Jag snackar ju inte tomt precis. Erfarenheter alltihopa.


Därför hatar jag ordet TUR. Ingenting har någonsin varit färdigbäddat för mig. Jag har inte varit servad med silversked i mun. Har fått tackla och tänka ut allting själv. Så det så. Allt jag äger idag, både lärdomar, kontakter och materiella saker har jag fått kämpa för. Ingenting är gratis. I´m a fucking brat som lever på pappas kreditkort och pappas kontakter osv osv. Fuck that!

 

Remember.. Pray for what you want.. Believe it gonna happend? And have it.. Simple.. =))
Som alla säljare får lära sig på RIKTIGA säljutbildningar:
K.I.S.S=Keep It Simpel Stupid

Sug på de ordet i detta sammanhanget.. =)))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0