Detox/Avgiftning

Bestämde mig i förra veckan att här skall det verkligen skärpas.. Träningen skall igång INTENSIVT och det skall ätas var tredje timme.. Och det SKA SOVAS till vilket pris som helst.. Om jag så ska behöva ringa min läkare för sömnpiller så gör jag det.. Fy fan va allt detta tar kål på min kropp.. Har fått en massa äckliga småfinnar i ansiktet.. Har aldrig haft sånt skit innan.. Så nu märker jag verkligen hur allting tar kål på mig fast jag inte har brytt mig innan.. Dessutom har jag mega ont i ryggen.. Vad är felet?? Har ju alltid haft ont i ryggen då och då efter bilolyckan men det varar max två dagar.. Men nu har jag verkligen haft ont i mer än en vecka.. Jag kommer fan dö snart helt allvarligt..haha..

 

I alla fall här skall skärpning in i bilden.. från och med måndag.. Eller ja redan nu faktiskt.. Igår så var det min första Detoxdag.. Vilket betyder avgiftning.. Låter lite läskigt på svenska jag vet men det är inte alls så farligt som det låter..

 

För er som inte redan vet så är Detox ja avgiftning.. rensning av kroppen helt enkelt..
Allt skit som har samlats under åren.. All rökning.. All onyttigt som har fastnat i fetterna.. Alkoholen.. Med mera med mera.. Detox är faktiskt bra att köra några gånger om året.. Även om man blir en helt annan människa och det känns som om man snart ska dö så är det skönt när det väl är över tro mig.. Jag har provat innan..

När jag städade i förra veckan hittade jag gamla recept från min före detta personliga tränare som jag hade innan bilolyckan, då jag var träningsnarkoman. Innan jag började intensivträna boxning, kickboxning och allt annat så gick jag på detox för att rensa kroppen.

Det finns många sätt man kan göra detox på. Men jag kör på recepten som jag hittade från honom. Det är olika recept på juicer som man gör själv och olika smothies..(eller hur det nu stavas). Allting ska vara färska råvaror och absolut inget fusk med det.

 

Man ska bara leva på det i tre dagar.. Helst sju dagar men det går inte för jag jobbar ju.. Så jag ska köra tre dagar denna gången och kanske sju på min sista semestervecka. Jag var lite osmart, hade ju kunnat vänta en vecka till jag har semester och köra sju men jag var som vanligt för girig för att vänta.. =/// Men det spelar ingen roll nu är det gjort. =))

 

Alltså i tre dagar ska jag bara leva på juicerna och smoothie sex ggr om dagen. Det här låter som bantning för er jag vet, men det är absolut ingen bantning. Det är skit viktigt att man verkligen är försiktig när man kör detta, det kan vara farligt annars. Man ska inte göra ngt som är ansträngande, absolut inte träna eller sola. Kroppen töms ju på en massa ?skit? så man blir helt slö. (asså man skiter inte en massa om ni tror det. Haha.. vet faktiskt inte vart allt tar vägen?? Tror man kissar ut det för jag går på toa konstant) Men är konstant trött och har lite lite ont i huvudet hela tiden. Som jag nämnde så går man på toa hela tiden så därför måste man dricka massor massor. Får man ont i huvudet måste man stå ut för man ska helst helst inte ta någon tablett. Sov hellre bort det. Första dagen är riktig pain in the ass tro mig. Det var min första dag igår jag trodde jag skulle be någon gräva en grav åt mig verkligen. Jag mådde så dåligt att jag var tvungen att äta en bit fullkornspizza. Men jag hade mig själv o skylla. Två tre dagar innan du börjar ska du redan ha slappnat av. Vilket jag inte gjorde. Tränade som en jävla gast dagen innan jag började. Men men min första dag är över och nu känns det suveränt. Man känner verkligen skillnad direkt utan att överdriva. Gör du inte det har du gjort fel.

 

Asså jag ljuger ju om jag säger att man inte går ner i vikt av detta. Eftersom man driver allt skit från kroppen sjunker självklart vågen. Men det är ju inte därför man gör det. Utan det är för att rensa kroppen som jag upprepar hela tiden. Tar du detta som ett sätt att gå ner i vikt kan du verkligen gå till begravningsbyrån och beställa din begravning redan nu. Utan att överdriva nu. Detta är verkligen superbra men gör du fel kan det också bli stora konsekvenser.

 

Annars Lycka till.. =)))

  

Såhär påverkas din kropp av detox.

 

Håret blir tjockare och glansigare.

Ögonen får tillbaka sin lyster.

Du får klarare, slätare och vackrare hy!

Gifterna i fettdepåer och lever försvinner, dina organ fungerar bättre.

Naglarna blir starkare.

Immunförsvaret stärks av all C-vitamin, betakaroten och antioxidanter.

 

Men bli inte lurad och tro att efter tre eller sju dagar så mår du bra i resten av ditt liv om du fortsätter att stoppa i dig en massa jävla skit dagligen. Jag är väldigt mån om mig själv men samtidigt lever jag på att man lever bara en gång. Men samtidigt är det A och O. Allt har en gräns. När jag säger att jag äter var tredje timme och har ingen begränsning på vad jag äter. Bara jag äter i små mängder. Så menar jag självklart inte käka hamburgare och choklad och kebab var tredje timme. Ja ni fattar.. Förhoppningsvis.. =))

 

Sju steg till ett renare och sundare liv.

 
  1. Ät mat som är lagad av färska och naturliga råvaror. Skippa halvfabrikat och snabbmat. Köt gärna kravmärkta eller biodynamiska produkter.
  2. Ät varierat. Blanda grönsaker, frukt och vitt kött och öka intaget av anti­oxidanter. Se över ditt vitaminintag.
  3. Hitta ett sätt att hantera vardagsstressen. Meditera, läs eller skapa rutiner. Det sänker kortisolhalten i blodet. För mycket kortisol ger inre stress. Skapa goda sömnvanor.

  4. Börja motionera. Vardagsmotionera eller sätt upp ett träningsmål. Yoga och långa promenader är bra för avgiftningssystemet.
  5. Att röka och snusa är bland det sämsta man kan göra för kroppen. Försök att sluta så fort som möjligt.
  6. Har du druckit för mycket alkohol nu under semestern? Och ätit för mycket skräpmat? Ta en vit månad.
  7. Ät och drick på regelbundna tider. Skapa en balans i intaget ? varken för mycket eller för lite är bra.
 

Bra Detoxmat:


 Frukt: äpplen, aprikoser, avokado, banan, björnbär, blåbär, körsbär, klementiner, dadlar, fikon, grape, kiwi, citron, mango, lime, oliver, papaya, persika, päron, ananas, plommon, hallon, rabarber, russin, jordgubbar, tomater, vattenmelon. 

Grönsaker: sparris, majs, broccoli, vitkål, grönkål, blomkål, selleri, zucchini, gurka, fänkål, vitlök, haricots verts, sallad, svamp, lök, ärtor, paprika, potatis, pumpa, spenat, squash, vattenkrasse, alger. 

Gryn och ris: havregryn, rismjöl, quinoa, arborioris, råris, vildris.

Bönor och linser: black-eyed bönor, flageoletbönor, kikärtor, hummus, kidneybönor, linser, mungbönor, alfa alfa.

Nötter och frön: (osaltade) mandlar, cashewnötter, paranötter, hasselnötter, jordnötter, pekannötter, pinjenötter, valnötter, linfrön, sesamfrön, pumpafrön, solrosfrön.

Oljor och fetter: olivolja, linfröolja, pumpafröolja, rapsolja, sesamfröolja, mandelolja, solrosolja, valnötsolja.

Mjölkersättningar: mandelmjölk, kokosnötsmjölk, havremjölk, rismjölk, sojamjölk, sojayoghurt, tofu. Naturell yoghurt och getost går bra att äta måttligt.

Drycker: vatten, örtte, grönt te, chai-te, yogi-te, färskpressad fruktjuice, grönsaksjuice.
  

Annat: salvia, basilika, persilja, koriander, mynta, kanel, kummin, chili, dijonsenap, färsk ingefära, tamarisoja, honung, balsamvinäger, svart- och vitpeppar.

 Undvik detta:
Färdig- och skräpmat, hydrogenerad vegetabilisk olja, chips, ostbågar, popcorn, kött, fisk, fågel, ägg, kakor, bröd, vete, socker, alkohol, koffein, läsk (även light), pasta, salt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0